I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, April 29, 2011

Class Kau Maria~

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Dah lame tak mengupdate blog, dah bersawang dah...maklum lah xde idea nak tulis ape. Ni pon tak tau nak tulis ape. Tetiba tefikir mungkin bulan April ni aku hanye tulis kenangan sepanjang bulan ni je kot. Mmm, perkara pertama yg terlintas dalam fikiran aku adelah Festari 2011 (bukan nama sebenar- name sebenar Festival Rampaian Tari Interkolej 2011...kot).

Festari 2011 telah berlangsung pade 26 Mac 2011 dan aku telah dilantik menjadi kareografer pemantau (perasan bagus) utk pertandingan ni. Aku bukan taknak mengajar menari lg dah, cumenye ade la masalah peribadi sket. Tambahan plak aku ni bukannye hebat sangat pon, tak banyak pengalaman. Tp kalo utk persembahan biase2 je bleh la kalo nk panggil aku, nak2 kalo semua lelaki, lagi aku suke...mmm, rasenye korang2 mungkin dh paham kot ape masalah peribadi aku tu...

Cumenya ape yg nak diceritakan kat sni pada awalnya aku mmg berat hati bile disuruh jadi "kareografer pemantau". Ramai jgk la sahabat2 yg aku tanyekan masalah yg aku sedang hadapi, tp diorang pon tak tau nak bantu mcm mane. Bulan pertama latihan festari mmg aku tak tunjuk muke, datang pon kadang2, tu pon lambat. Tp bile difikirkan balik, kesian kt diorg penari2 ni, susah-payah datang utk berlatih setiap malam tp takde org guide. Makanye aku kuatkan semangat utk melakukan tanggungjawab yg diamanahkan.

Setelah aku kembali bertugas..huhu..nampak la diorang semua kembali bersemangat. Penah jgk la diorang ckp, mase takde org guide tu rase malas je tp bile ade orang dtg tengok baru la rase semangat sket (kembang aku kejap). Latihan berjalan seperti biase tanpa sebarang masalah sehingga la hari pertandingan, masalah kecik tu biase la, mesti ade punye. Mase pertandingan, bg aku semuanya ok, walaupon ade kesalahan tp aku tak perasan pon, bile tengok rakaman semula baru perasan, tp secara keseluruhannya memuaskan.

Kenangan paling manis bg aku utk Festari ni ade la time amek baju kt UKM, mmg seronok sangat. Bekenalan dengan orang yg berdarah seni gak (perasan hebat) tp dari tempat lain mmg tak dpt dilupakan. Kami bersembang mcm dah kenal lama. Yg penting aku dpt tawar harga sewa baju sampai dpt paling murah...haha...

Hari yang dinantikan telah tiba. 4 April 2011, malam mengumumkan keputusan semua acara kebudayaan yang dipertandingkan semester ni, tp yg aku lebih fokuskan adelah Festari. Malangnya kami tak dapat ape2 anugerah utk festari, cumenya dapat naib johan utk Nyanyian Asli. Tp aku penah cakap pada semua penari, "Ape yang kita usahakan itulah yang bakal kita dapat, kalo kita berusaha bersungguh2 insya-Allah kita akan dapat sesuatu, Allah itu Maha Adil". Harap mereka2 bleh paham kenapa aku ungkapkan nasihat ni.


Akhir kata, aku nak ucapkan terima kasih pada semua penari2 dan jugak pengurus serta yang terlibat secara tak langsung dalam FESTARI 2011 kerana sudi menyertai pertandingan ni dan banyak bekorban masa dan tenaga utk menaikkan nama kolej. Time kasih gak pade ramai penulis2 blog (kebanyakannye penari) yg mengucapkan terima kasih pada aku (bertambah kembang lg), sesungguhnya mmg banyak kenangan bersama anda semua. Juga saya mewakili Kareografer Utama, Encik Taufik ingin memohon maaf jika terdapat sebarang kekurangan dalam pembelajaran atau terkasar bahasa/carutan kepada anda semua. CLASS KAU MARIA~

Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu telah disandarkan atas kelemahan diri saya sendiri. Wallahualam...

No comments:

Post a Comment