I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, March 18, 2012

Ketenangan dari Allah

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Suatu hari aku ade menonton rancangan Dikir Zikir yg disiarkan di TV Alhijrah. Ade sorang ustaz yg aku terlupe namanya memberitahu tentang satu perkara yg memang sangat berkaitan dgn diri aku skrang ni. Ayat yg diungkapkan beliau adelah seperti ini:

"Walau kita beli tilam tebal mana sekalipun, tetapi yang bagi lena adelah Allah. Walau kita mandi dengan pancuran air sejuk sekalipun, yang bagi kesegaran adelah Allah. Walau kita ade banyak duit sekalipun, yang memberi kita ketenangan adelah Allah"

Pada malam tersebut, aku dikejutkan dengan msg seorang kawan yang mengingatkan aku kepada ungkapan ustaz tersebut. Msg kawan aku lebih kurang begini:

"Ala...takyah la lari lama sangat...takkan tenang punya ko...lebih baik ko selesaikan"

Ape yg disampaikan olehnya, walaupun dia aku anggap masih blum cukup matang lagi, tapi ape yg disampaikan telah mematangkan aku. Memang betul... Walau aku lari jauh sekalipun, walau aku lari lama manapun, aku tetap tidak pernah tenang... sebab ketenangan itu dari Allah

Semoga kesalahanku telah dimaafkan...

Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu telah disandarkan atas kelemahan diri saya sendiri...wallahualam~

p/s: terima kasih sahabat2 dan kawan2 yang memberi semangat... korang banyak memperbaiki diri aku

No comments:

Post a Comment