I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, August 24, 2011

You'll Never Walk Alone

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


Sabtu lepas telah berlangsungnya perlawanan antara dua pasukan terhebat iaitu Arsenal menentang Liverpool. Dengan beberapa pemain Arsenal yang mengalami kecederaan, juga pemain yg digantung serta kapten pasukan yg baru dijual, menampakkan sedikit kegoyahan pada posisi pasukan Arsenal. Liverpool yg dibarisi pemain2 hebat menampakkan kesungguhan pasukan ini utk memenangi perlawanan.

Segalanya bermula apabila salah seorg pemain pertahanan Arsenal, Koscielny mengalami kecederaan dan terpaksa dikeluarkan. Serangan dilakukan oleh kedua2 pasukan tetapi penjaga gol berjaya menyelamatkan gawang masing2. Separuh masa pertama berkesudahan dgn tanpa jaringan. Hujan mulai turun pada separuh masa kedua. 

Arsenal terpaksa bermain dgn 10 pemain apabila Frimpong dilayangkan kad merah akibat mengasari Lucas. Liverpool lantas memasukkan gandingan terhebatnya Suarez dan Meireles. Gandingan ini berjaya apabila serangan yang dilakukan oleh Suarez menyebabkan Ramsey telah tertampan bola ke gol sendiri. Sebelum perlawanan berakhir, Suarez berjaya menjaringkan gol lagi menjadikan kesudahannya adalah 2-0. (perasan komentator). Nampaknya peluh dan air hujan mengalir bersama2 air mata pemain Arsenal...woha 

Mesti korg pelik kenapa aku tetiba cite pasal bola ni. Bukan ape kepada sesiapa yg xtau, perlawanan ni sebenarnye berlangsung pada pukul 8 mlm waktu Malaysia. Dan kepada yg buat2 taktau plak, lebih krg pukul 8.30 mlm dh masuk waktu Isyak diikuti solat sunat terawih. Tetapi kepada peminat2 bola di Malaysia terutama peminat Arsenal dan Liverpool, mane satu korang pergi, ke masjid ataupon kedai mamak menonton bola?

Semua orang mempunyai PILIHAN. Pilihan untuk berbuat baik atau berbuat jahat, pilihan mengumpul pahala atau mengumpul dosa, pilihan untuk masuk syurga atau masuk neraka dan juga pilihan untuk duduk beriktikaf di masjid ataupon duduk menonton bola di kedai mamak. Kita telah dikurniakan akal fikiran, maka gunakan la sebaiknya utk membuat pilihan terbaek.

Kalo kita terlepas perlawanan bola skalipon, kita masih dpt tgk siaran ulangan, atau kita dpt tgk highlight, ataupon tgk result pon dah cukup. Tetapi jika kita terlepas solat Isyak berjemaah mahupon solat sunat terawih berjemaah, kita tak akan dapat solat ulangan ataupon solat highlight, tapi kita bleh tau result kita di Padang Mahsyar nanti...woha (perasan lawak)

Segala yg baik datangnya dari Allah s.w.t. dan yg buruk itu telah disandarkan atas kelemahan diri saya sendiri. Wallahualam...

p/s: ahad ni ade perlawanan hebat lg antara Manchester United lawan Arsenal pukul 11mlm...jom sama2 meningkatkan iman...you will be alone bile dalam kubur nanti...

1 comment: