I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, September 18, 2011

Hikayat RM50

(cerita ini hanyalah bukan rekaan semata-mata, ia memang ada kaitan samada yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia)

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


Pada suatu hari, dua orang kawan yang lama tak berjumpa, RM1 dan RM50 telah bertemu dan bersembang:

RM1: Hello bro...lama tak nampak, mana ko pegi selama ni?

RM50: Ala bro...wa cakap sama lu. Merata tempat wa dah pegi. Baru-baru ni wa pegi Stadium Bukit Jalil...  tengok bola... Arsenal lawan Melaka. Sebelum tu wa pegi tengok Konsert Korea SuperSenior kat Johor Bahru. Tiap-tiap hujung minggu wa jalan2 kat shopping mall Alamanda, Mines, Ikea, dan banyak lagi la. Pegi tengok wayang cite 'Raya Makin Menjadi-jadi'. Pegi mkn kt McD, KFC dan ... macam2 tempat la wa dah merayau. Besssttttt gilerrrr. Lu plak pegi mana bro?

RM1: Mmmm... aku macam biasa la. Balik2 tempat yang sama... SURAU... MASJID... SURAU... MASJID... mmmm~


Ke mana duit kita LEBIH dibelanjakan selama ini? Fikir2kan lah...

Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya "Tidak akan beranjak telapak kaki seorang hamba sehingga dia ditanya 4 perkara: tentang umurnya bagaimana ia menghabiskannya, tentang ilmunya apa yang ia lakukan dengan ilmunya, tentang hartanya mana dia peroleh dan bagaimana ia gunakan, dan tentang badannya bagaimana ia memeliharanya."

Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah s.w.t. dan yang buruk itu telah disandarkan atas kelemahan diri saya sendiri. Wallahualam~

2 comments:

  1. thumb up !!! best entry nih.... huhuhu mmg terus muhasabah diri.... cek dompet terus.... naseb xde duet... hahaha,...

    ReplyDelete
  2. second....pergghhh terasa aku dibuwatnye

    ReplyDelete