I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, September 26, 2012

Awkward

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Sblum ni banyak kali aku terserempak dgnnya, dan byk kali juga aku sembunyikan diri atau cube mengelak.. aku masih teringat lg ucapan terakhir itu.. bukan bermaksud menyimpan dendam, cuma sedar keburukan diri sendiri.. sejarah hitam mengubah aku jd mcm ni..

Ya.. itu yg aku rsekan skrang ni.. awkward.. layakkah aku bersama dgn org baik2? Melihat cermin terasa diri ni begitu berdosa.. Sorang kawan penah memberi nasihat, “Umar pun dulu jahat, bertaubat, dapat masuk syurga.” Siapelah aku utk dibandingkan dgn Umar.. tiap2 hari bertaubat, tiap2 hari beribadat.. sedangkan aku, tiap2 hari masih buat jahat.. ntah la, mungkin aku yg terlalu memikirkan sgt..

Skrang ni tiada wajah yg perlu disembunyikan lg.. tapi aku masih mengelak lg sket2.. bukan bermaksud sombong atau kekwat.. cuma melihat diri yg masih perlu diperbaiki lg.. dan merasakan ade cermin yg sentiasa ada di hadapan aku.. yg membuat aku sentiasa rse bersalah.. dgn keburukan yg pernah aku lakukan..


Entry ni lahir dari kejujuran hati tiada provokasi.. maaf jika ade yg terasa..

Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu telah disandarkan atas kelemahan diri saya sendiri... wallahualam~

p/s: sorry seems to be the hardest word... not hard to say, but hard to accept it... i guess~

No comments:

Post a Comment